Kladd...?

Hejhej alla söta!

Jag tänkte att ni skulle få läsa början av min novell på steg 10. Kommentera vad ni tycker!<3

- Här har vi samlats för att minnas 25/9. Det var datumet när Marika Sandén lämnade oss. Hon var en underbar flicka som ville allt och alla väl. Låt gud välsigna henne.

Snyftningar hörs i kyrkan. Det är tre veckor sen beskedet kom. Hon var död. Borta. Finns inte längre. Det var doktorn själv som ringde. Han sa att han som körde på henne skulle få betala 50 000 skadestånd till Marikas föräldrar. "Vi brys oss väl inte om pengarna" svarade Marikas mamma. "Allt vi vill är att få vår dotter tillbaks."


Efter begravningen hissas kistan ner i jorden. Kistan är gjord av mörk ek och med stora, snirkliga, guldiga bokstäver står det på kistan: Låt Gud Vara Med Dig. De enda närvarande när gravstenen sätts upp är mamman, pappan och systern. Det rinner tårar på deras redan dyblöta kinder. Gravstenen säger: "Marika Sandén, Vila I Frid."


Johanna står framför spegeln i sitt rum. Hon ser fortfarande hemsk ut sen gårdagen och ögonen är fortfarande röda. Det långa, mörka håret är  tovigt och smutsigt.



Ja, sen har jag inte kommit längre! men kommentera nu älsklingar!<3


Kommentarer
sagt av: Linn

den är ju jätte bra.

saknar dig gmn!

2009-05-01 @ 10:21:03
sagt av: dianaa

åhh, den var jättebra du kommer säkert få black! <333

2009-05-01 @ 11:33:08
URL: http://dindee.blogg.se/
sagt av: Valentina

Skitbra Ellen! Hålla svart pist! ;) <3 Love ya hun<33

2009-05-01 @ 19:15:37
URL: http://femenina.blogg.se/

Kommentera

Vad heter du sötnos?
Ska jag komma ihåg dej?

MSN/E-postadress: (visas bara för mig)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad har du att säga?

Trackback