Egypten

Tjaa!

Nu är jag hemma! Ska försöka sätta ihop ett inlägg nu då!^^ Bilder kommer senare för jag har fel dator! :(

Första dagen var vi vid pyramiderna och Sfinxen. Det var ascoolt :P Så jäävla stora dom varasså! Vi fick gå in i en av dom och det var liite klaustrofobi varning men det var fett coolt ändå. I pyramiden var det typ ingenting, typ en vägg med lite kinesiska på. S: Och en kista. Det kostade typ 70 kr. Haha, men undrar ju i alla fall inte vad dom försörjer sig på där nere. Alla skulle ha dricks för att dom tog kort på en utan att man hade bett om det.

Sen var det som sagt lite tempel. Vi besökte även Hatshepsuts tempel. Det finaste av dom enlig mig. Det var det enda som inte såg ut som dom andra :P

Det häftigaste på hela resan var Konungarnas dal. Det är där alla gamla faraoner är bergravda. Vi besökte dalen på söndagen. Vi fick gå ner i tre gravar, först Ramses I (1), sen Ramses VI (6) och sist ramses IX (9). Sen kunde man köpa till att gå in i Ramses II (2) och Tutankhamons gravar. vi köpte till Tutankhamon. I hans grav var mumien kvar och det fanns en kopia av sarkofagen låg där den låg när Howard Carter hittade graven. Hehe, jag kan allt om Tutankhamon! ;P Fråga på! x)

Jag skulle nog kunna flytta till Egypten, om det inte vore för...
1. Pedogubbarna
Ett ständigt återkommande ämne i min blogg. Det var hemskt, alla glodde. "Can I have a kiss, or a hug?" Or not...
2. Trafiken
Det var sjukt, varje sväng var en s.k. "nära döden upplevelse". Det fanns inga streck på vägen och om det fanns det användes dom inte. På en väg med tre filer i Sverige skulle det vara typ fem bilar på bredden i Egypten. Mitt i alltihop sprang det gubbar rakt över motorvägen. Nej tack.
3. Egyptiska maten.
Eftersom att vi bodde på femstjärninga hotell hela tiden var det buffé i princip överallt. Men när det var egyptisk buffé var det inte gott. Potatisen var rå. I-lands problem jag har asså...


Har ni några frågor är det bara att fråga! :P Nu måste kah äta youghurt! Mer uppdatering kommer! :) <3


Kommentarer
sagt av: Mira

Hallå bilderna då?

2009-11-03 @ 20:14:27
URL: http://chokladdryck.blogg.se/

Kommentera

Vad heter du sötnos?
Ska jag komma ihåg dej?

MSN/E-postadress: (visas bara för mig)

Har du någon blogg som jag kan besöka?

Vad har du att säga?

Trackback